לגור על גג העולם

אבי שטרנפלד | דירה נאה Comments Off on לגור על גג העולם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

  • אדריכל ומעצב פנים: אבי שטרנפלד | צילום: יונית שלום רועי מזרחי צלמים

 

הפנטהאוז בקרית אונו עוצב בפתיחות מרבית . בבנין ישן המצוי בראש גבעה נרכשה דירת גג בקומה השביעית. התנאים הטופוגרפים אפשרו תחושת מגדל גבוה .

דיירי הבית החדשים פנו אלי בבקשה ליצור דירה מרווחת ועדכנית , כזו שניתן לחוש בה כאילו הייתה בבנין חדיש ומפואר בת"א.

הדירה הישנה תוכננה במקור כיחידת דיור רגילה בבנין עם תוספת מרפסת שכלל לא הורגשה, כיוון שהפנתה עורף לדירה והכניסה למרפסת נעשתה דרך ווטרינה צדדית.

היה לי ברור מלכתחילה כי יש לפרק את הדירה עד ליסוד ולתכננה מחדש.

לאחר בחינת מספר חלופות, עלה הרעיון החדשני: הדירה לא תחולק באופן מסורתי לאזור שינה ולאזור הסלון-מטבח. אלא תפנה את מרב המבטים לעבר צד מערב ,כך שניתן לראות בו את הים גם ממרחק קילומטרים רבים.

מיד עם הכניסה לבית נגלה מראה מרהיב – חלל גדול ופתוח , דרכו ניבטת מרפסת מחופה דק עץ.

 

בתוך הדק הטמין שטרנפלד תעלת מים ,הזורמים דרך מפל ומתחת לחיפוי זכוכית ויוצרים כך קול פכפוך משכר ותנועה מתמדת של התרחשות. בני הבית אוהבים לשבת במרפסת ולהביט על כל מה שניבט מקומה שביעית גבוהה ומרתקת.

מערך חדרי השינה פוזר סביב ליבת הבית. חדרי שינה ילדים והורים בקצה אחד, וחדר עבודה וחדר משחקים רחב ידיים – בקצה הבית סמוך למטבח.

תחביבו של הנער הצעיר והנמרץ היווה נושא רציני להתייחסות. אוסף ענק של מאות מודלים "צעצוע" למכוניות אספנים . הללו קיבלו התייחסות הולמת בדמותם של גומחות וארונות בעיצובים יחודיים לתצוגה נאה.

גם חדר הילדים וחדר המשחקים תוכננו עם הומור ובקריצה לאלמנט מכוניות.

 

שטרנפלד בחר לעצב בקווים נקיים ובחללים גדולים, כך שההפרדה בין המטבח לסלון ובין הסלון למסדרון, נעשית באמצעות "איים" של קירות גבס דו שימושיים.

מסדרון הבית חופה באלמנטים מחורצים המוסיפים דינמיות למעבר בין חלקי הבית ומשמשים חלק אינטגרלי מחללים וגומחות עבור מזווה, מזגנים ומערכות שמע סמויות של הבית.

חדרי האמבטיה הנוספים תוכננו תוך תיאום משלים של פריטי התאורה לכיורים. יש לי חולשה למושלמות, טוען אבי שטרנפלד,אני ידוע ככזה שאינו מניח לעבודת התכנון, עד אשר "המנורה בחדר האמבטיה מתאימה לכיור שמתאים לארון שמתאים לחיפוי הקירות"….

 

"השיפוץ נמשך 8 חודשים ארוכים" מתאר שטרנפלד, זהו זמן רב לעבודת עיצוב פנים. אולם התוצאה מצדיקה את המאמץ. "בדירה זו גייסנו מאמצים מיוחדים, כדיי שהבית יתאים עצמו לסביבה הבנויה , לנוף ולכיווני האויר".

כל החלונות, המרפסות והמבטים מופנים רק לכיווני נוף שנקבעו ע"י האדריכל מראש.

למבקרים בדירה זוהי חוויה ארכיטקטונית עמוקה, המגלה רבדים בתכנון החללים ופרטים מרתקים לכדי סיפור אחד שלם.



0 תגובות